איך לשפר את מהירות החנות הווירטואלית שלכם

חלפו הימים בהם התחברנו לאינטרנט באמצעות מודם K56 רועש ואטי, ונאלצנו להמתין זמן רב לטעינת האתרים. כיום, בעידן הפס הרחב אנו מעוניינים לצפות בתוכן בזמן הקצר ביותר, אם האתר אליו אנו גולשים עולה לאט, וזמן הטעינה אורך מעל 4-5 שניות, סיכוי רב שננטוש אותו ונחפש את המידע הנחוץ לנו באתר אחר.


לכן, ישנה חשיבות עצומה לזמן טעינת האתר, אין להקל ראש בנושא זה, הוא גם משפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. ב 2018 גודל החלה להפעיל עדכון חדש הנקרא ספיד אפדייט (Speed Update), העדכון משפיע על דירוג האתרים בתוצאות החיפוש במובייל. למעשה, החל מיוני 2017 גוגל מציגה את ביצועי המהירות בגלישה באמצעות מכשירים ניידים. לכן חשוב מאוד לעשות את כל מה שניתן על מנת לשפר את מהירות החנות הווירטואלית שלכם כדי להימנע מדירוג נמוך בגוגל. למעשה כך תוכלו גם לשפר את חוויית הגלישה לגולשים המבקרים בחנות המקוונת ולשפר את יחס ההמרה.

 

שיפור מהירות חנות אינטרנטית


הקמת חנות וירטואלית מהירה


בניית חנות וירטואלית מתחילה בתכנון קפדני ובבחירת עיצוב מרשים וייחודי. כאשר מקימים חנות וירטואלית חדשה ניתן דגש רב על הממשק, העיצוב וחוויית המשתמש, ולאחר העלאת האתר לאוויר יש לשווק אותו ולקדם אותו על מנת לחשוף את החנות הווירטואלית לקהל רחב ככל הניתן. העלויות של בניית חנות וירטואלית, תפעול האתר וקידומו ברשת עשויות להיות גבוהות, לכן רבים מבעלי האתרים מחפשים פתרונות חסכוניים יותר, למשל אחסון האתר בשירות אחסון אתרים משותף. עם זאת, גולשים המגיעים לחנות הווירטואלית שלכם וממתינים זמן רב לטעינת האתר או למעבר בין הדפים באתר, עלולים למאוס בזמן ההמתנה הארוך ולחפש חלופות.
לכן, חשוב לשים לב למהירות טעינת דפי החנות הווירטואלית שלכם ומומלץ לפנות לחברה המתמחה בשירותי הקמת חנות וירטואלית כדי לשפר את ביצועי האתר ולספק לגולשים ביצועים טובים וחוויית גלישה מהירה ונעימה.


בדיקת מהירות החנות הווירטואלית לפני מקצה השיפורים


לפני שאתם ניגשים לנושא שיפור מהירות טעינת האתר שלכם מומלץ לבצע בדיקה כדי לגלות מהי המהירות העכשווית. הבדיקה נחוצה כדי לגלות גם את הגורמים העלולים להשפיע על מהירות טעינת דפי החנות הווירטואלית שלכם. את הבדיקה כדאי לבצע באמצעות כלים כגון:


Google PageSpeed Tools Insight - כלי ייעודי של גוגל לבדיקת מהירות טעינת האתר לפי גלישה בדסקטופ ובמובייל. לאחר הזנת כתובת החנות הווירטואלית ניתן לראות מהו הציון העכשווי של מהירות טעינת האתר, הציון נמדד לפי סקאלה של 1-100. כמו כן, הכלי הייעודי של גוגל מספק הסברים והמלצות כיצד לשפר את מהירות טעינת האתר.

Pingdom Website Speed Test - אתר ייעודי וחינמי לבדיקת מהירות טעינת אתרים, לאחר הקלדת כתובת URLלבדיקה מקבלים דף תוצאות עם ציון מ-1 עד 100, מספר וסוג הבקשות שנשלחו כדי לטעון את האתר במלואו ומידע נוסף.
לפניכם מספר טיפים חשובים לשיפור מהירות החנות הווירטואלית שלכם.


אחסון האתר


הפיתוי לחסוך בעלויות אחסון האתר הוא עצום, אך יש לכך מחיר כבד בזמן טעינת האתר ובחוויה לגולשים. לכן, מומלץ לבחור ספק אחסון מומלץ ואמין לחנות הווירטואלית שלכם, אמנם עליכם לשלם יותר כסף עבור השירות, אך תיהנו מנפח אחסון ומרוחב פס גדולים יותר ולרוב גם מאבטחה טובה יותר.


שימוש ברשת CDN


אחת האפשרויות המומלצות לשיפור מהירות החנות הווירטואלית היא שימוש ברשת אספקת תוכ ןCDN, רשת של שרתי פרוקסי הנמצאים בפריסה רחבה בחוות שרתים ברחבי העולם. שירות זה נוצר ליצור עותקים רבים של האתר בשרתי פרוקסי במיקומים שונים בגלובוס, על מנת לקצר את זמן הגעת התוכן לגולש וכדי לשפר משמעותית את מהירות האתר.


אופטימיזציה לתמונות


בחנות וירטואלית יש תמונות רבות, כדי לשפר את מהירות האתר חשוב לערוך אופטימיזציה לקבצים הגרפיים. ראוי לציין כי ככל שנפח התמונות בחנות הווירטואלית גדול יותר כך מהירות טעינת הדף ארוכה יותר. באמצעות תוכנות גרפיות כמו פוטושופ ניתן להקטין את התמונות ולשפר את ביצועי האתר.


ויתור על תוספים ופלאגינים


מערכות ניהול תוכן שונות מציעות פלאגינים חינמיים או בתשלום לשיפור נראות האתר וביצועיו, עם זאת ישנם פלאגינים שניתן לוותר עליהם מאחר והם משפיעים על מהירות טעינת הדפים בחנות הווירטואלית שלכם.


שימוש נכון ב-CSS וב-Javascript


מומלץ להשתמש בתבניות CSS לעיצוב דפי החנות הווירטואלית, כך ניתן לחסוך זמן יקר בקצב טעינת דפי האתר שלכם, מאחר ונמנעים מעלייה הדרגתית של התמונות. כמו כן, כדאי להשתמש בג’אווה סקריפט בחלק התחתון של קוד האתר, כך הדפדפן מטעין במהירות את האתר ולא ממתין לביצוע הקוד על להעלאת הדף. חשוב גם לצמצם את גודל קבצי ה-CSS והסקריפטים כדי לקצר את זמן הטעינה שלהם.