איך לעשות אופטימזציה נכונה לחנות איקומרס בגוגל

רבות כבר נאמר על עידן המחשבים, הסמארטפונים והאינטרנט, אחד מיתרונותיו הבולטים של האינטרנט הוא העובדה שהוא מאפשר לכל אדם פרטי ליצור לעצמו מרחב וירטואלי בו הוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו, החל מבלוגים וכלה בחנויות אלקטרוניות. אולם, על מנת באמת להצליח בעולם כה נרחב ואקלקטי, ישנם כמה דברים שכדאי לדעת על מנת להוציא את המקסימום מהשימוש ולעשות זאת כראוי, כמו גם כמה עזרים שיסייעו לכם רבות את תדעו לתפעל אותם נכון.

מה זה איקומרס

איקומרס (Eccomerce) הוא למעשה כל עסק המשתמש ופועל באינטרנט. זוהי הגדרה רחבה, הכוללת בתוכה מכל וכל, חנויות בגדים מקוונות, אתרי רכישת מוסיקה, אתרי מכירות פומביות, אתרים העוסקים בתקשורת, וכן כל פעילות של העברת סחורות. ניתן אפילו לטעון שכרגע זהו אחד האספקטים החשובים ביותר שהאינטרנט הולך ומפתח בתוכו.

יתרונות האיקומרס נובעים מכך שהוא מאפשר העברת סחורות ללא כל מגבלה של גבול בין מדינות, זמן או מרחק. מומחים צופים שהתחום ימשיך לגדול ולהתפתח במהירות, ושבשנים הקרובות תטשטש ההבדלה בין מסחר פיזי, “נורמטיבי", למסחר מקוון.

מה זה קידום אתרים אורגני

הפרסום באינטרנט עובד ברובו על עיקרון קידום אתרים, או בשפה המקצועית SEO – Search Engine Optimization. זהו תהליך באמצעותו מנסים להשפיע על מידת הנראות של אתר במנועי החיפוש החינמיים. כעיקרון, ככל שאתר מופיע גבוה יותר ובתכיפות גבוהה יותר ברשימת התוצאות של מנועי החיפוש הגדולים, ובעיקר בגוגל, כך הוא יזכה ליותר צפיות וליותר תנועת גולשים אליו. קידום אתרים אורגני בגוגל אומר שעושים שימוש במידע שמספק גוגל עם מילות החיפוש שהכי מחפשים הכי הרבה הקשורות בתחום של האתר שאותו רוצים לקדם, זאת על מנת להכניס את המילים הללו לאתרים שאותם מנסים לקדם, במטרה לגרום למנועי החיפוש “לאהוב” אותם ובכך לקדם אותם בתוצאות החיפוש. במסגרת הקידום האורגני גם מפזרים תוכן באתרים אחרים שיפנו לאתר שאותו רוצים לקדם.

כיצד מקדמים אתר איקומרס בגוגל

העולם הווירטואלי מלא בסוגים שונים של איקומרסים, על כן חשוב לדעת כיצד להתבלט או יותר נכון, כיצד לקדם את עצמך במנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל. על מנת להצליח לעשות קידום אורגני בגוגל בצורה הטובה ביותר, צריך האתר לעמוד במספר תנאים:

  1. לבחור את מילות המפתח הנכונות ולשלבן באתר – מילות המפתח הן למעשה המילים שהכי סביר שמי שמחפש מוצר מסוים יקליד אותן בשורת החיפוש, והן קשורות למוצרים או לשירותים שמופיעים באתר. לגוגל יש אפילו את האפשרות לבדוק מה הן מילות החיפוש הנפוצות ביותר, וכך ניתן להטמיע אותן באתר.
  2. להקפיד שאין תוכן כפול – גוגל לא אוהב אתרים שיש בהם תוכן מוכפל, ועל כן רצוי לבדוק את האתר מספר פעמים לפני שמתחילים לקדם.
  3. עיצוב והתאמה למובייל – אחד הדברים שגוגל אוהב באתרים הוא כשהם מותאמים לצפייה בטלפונים ניידים. אתר שמותאם למחשב וגם לכל סוגי הטלפונים והטאבלטים יקודם יותר באופן אוטומטי במנוע החיפוש.