בניית אתר מכירות - הדגשים החשובים שיש לדעת

אתר מכירות הפך בשנים האחרונות למרכיב כמעט הכרחי עבור כמעט כל סוגי העסקים, וקל להבין מדוע: כולנו מבלים ברשת שעות רבות מדי יום, גולשים ללא הפסקה גם דרך המובייל, מבצעים יותר ויותר פעולות דרך האינטרנט – ובין השאר גם קונים מוצרים רבים אונליין. בהתאם בניית אתר מכירות מציעה לעסק יחס עלות תועלת משתלם במיוחד, הרבה יותר מפתיחת סניף פיזי או הרחבת המקום הקיים, וכדי למצות את הפוטנציאל של אתר המכירות, חשוב להכיר את הדגשים העיקריים שלו.

ניווט נוח ואינטואיטיבי

בדיוק כפי שחנויות פיזיות שרוצות לשגשג חייבות להיות בנויות כך שהקונים יוכלו להתמצא בהן בקלות ולמצוא את מבוקשם, ובמקביל גם ייחשפו להצעות ולמוצרים שבעלי החנויות רוצים להבליט, כך גם חנויות אונליין איכותיות באמת מקדישות תשומת לב רבה לניווט ומבטיחות שהוא יהיה נוח ואינטואיטיבי.

לשם כך נדרשת קודם כל חלוקה של כל המוצרים וההצעות לקטגוריות ותת-קטגוריות הגיוניות, מנוע חיפוש משוכלל ועוד אופציה לטובת האינטרסים של הקונים ובעלי החנות גם יחד היא להציע לכל גולש מוצרים שונים על סמך החיפוש שלו ו/או בהתאם לרכישות של גולשים אחרים שהתעניינו באותם מוצרים שבהם הוא מתעניין.

עוד אופציה שכדאי לשקול היא הצעת מבצעים רגע לפני השלמת הקנייה. יחד עם זאת חשוב לעשות זאת בזהירות ולא ליצור עומס יתר ויזואלי לפני שהגולש מקליד את פרטי האשראי שלו כדי לא לעכב אותו או לגרום לו לנטוש את החנות בטרם השלים את הרכישה.

תוכן עשיר

בניית אתרי מסחר אלקטרוני מחייבת גם יצירת תוכן עשיר – הן עבור כל מוצר ומוצר והן באופן כללי.

ראשית, ככל שהאתר יכיל תוכן רב יותר, ולא סתם תוכן אלא כזה שהוא בעל ערך אמיתי לגולשים ומתעדכן ומתעבה כל העת, כך גוגל יעריך יותר את האתר והוא ידורג גבוה יותר בתוצאות חיפושים רלוונטיים.

שנית, גולשים שמגיעים לאתר מושקע מרגישים שכדאי להם להישאר שם ולנצל את ההזדמנויות המוצעות באתר, ובהתאם קונים בו פריטים רבים יותר – וגם נוטים לחזור אליו בתדירות גבוהה יותר. בנוסף, בלא מעט מקרים הם גם ימליצו עליו לחבריהם ומכריהם ויבצעו שיווק אפקטיבי מאוד ללא כל עלות מצד בעלי החנות המקוונת.

דוגמאות לתוכן עשיר הן סקירות מפורטות על המוצרים השונים, הסברים כיצד ניתן ליהנות מהם בדרכים שונות וגם כאמור תוכן כללי. כך למשל במסגרת בניית אתר מכירות לעסק המשווק תוספי תזונה ניתן ליצור תוכן שמספק המלצות לאורח חיים בריא באופן כללי, מפרט את הדרכים השונות בהן כל ויטמין או מינרל חשוב לאדם וכו’.

בניית אתר מכירות מאובטח כהלכה

עלות הקמת חנות וירטואלית היא כמובן פקטור שיש לקחת בחשבון, אבל אם יש נושא שאסור לחסוך בו זהו אבטחת המידע.

בעולם שהופך לדיגיטלי יותר ויותר מתרבים גם פשעי הסייבר, וחנות אונליין שלא מגנה על לקוחותיה ועל עצמה מפני הנזקים החמורים שעלולים לגרום פשעים אלה לא תשרוד לאורך זמן.

בנוסף להקפדה על אבטחת מידע על פי התקנים העדכניים ביותר שיש חשוב גם להציג באתר באופן בולט את המחויבות לשמירת פרטיות הגולשים, וכך להבטיח להם שקט נפשי וליצור לחנות תדמית אמינה במיוחד.

מכירות אישיות – בניית חנות וירטואלית

בניית חנות וירטואלית מרחיבה משמעותית את מאגר הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, אבל במקביל כדאי לנסות להעניק לכל גולש/לקוח יחס אישי, על סמך זיהויו במערכת, רכישות קודמות שביצע או מבצעים שמוצעים ספציפית עבורו בהתאם למאפיינים שלו.

במקביל רצוי לאפשר גם רכישות מקוונות מבלי להתחבר לאתר, וזאת כדי לא להפסיד לקוחות שמעדיפים לא להירשם לאתרים רבים מדי.