הפוטנציאל וההזדמנויות עסקיות בהקמת חנויות וירטואליות

אם עד לפני שנתיים-שלוש ישראלים רבים עדיין היססו אם לנצל את היתרונות הרבים של רכישה בחנויות מקוונות, הרי שכיום לקנות דרך האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה של כמעט כולנו. מזון, בגדים, ספרים, כרטיסים (לסרטים, מופעים, טיסות ומה לא בעצם), גאדג’טים – את הכל אנחנו מחפשים (ומוצאים כמובן).

במקום בו הביקוש גדל, אך טבעי הוא שגם ההיצע יצמח – מה גם שישנן שפע הזדמנויות עסקיות בהקמת חנויות וירטואליות.

הרחבת קהל היעד

יתרון משמעותי אחד של חנויות און ליין הוא היכולת להגיע לקהלים נרחבים מאוד הרבה יותר מחנויות פיזיות. אם לדוגמה אתם בעליה של חנות למכירת מכשירים סלולריים הממוקמת בפתח תקווה מן הסתם קהל היעד שלכם תחום במרחב שכולל את אם המושבות, ראש העין, קרית אונו, רמת גן, בני ברק והמושבים באזור. ייתכן שגם יפקדו אתכם לקוחות מזדמנים מאזורים יותר מרוחקים, אולם ככלל בסופו של דבר פוטנציאל המכירות שלכם מוגבל. לעומת זאת אם תפתחו חנות וירטואלית איכותית, אין שום מניעה למכור סמארטפונים לתושבי מטולה, אילת וכל ישוב ביניהם.

הרחבת קטלוג המוצרים

מוטיב נוסף המוביל אל הזדמנויות עסקיות בהקמת חנות וירטואלית הוא האפשרות להרחיב את קטלוג המוצרים.

חנות נעליים למשל יכולה להציע מבחר מוגבל יחסית של דגמים, שהרי שטח התצוגה אינו אינסופי וגם המחסן יכול להכיל רק כמות מסוימת של קופסאות נעליים. בפרט כך המצב בחנויות הממוקמות באזורים שבהם כל מ"ר נוסף מייקר משמעותית את עלות החזקת החנות (ובעצם האם ישנם מקומות בהם המצב הוא לא כזה?) – בעוד חנויות וירטואליות יכולות, בהשקעה צנועה מאוד, להציג לגולשים מבחר עצום של דגמים ואפשרויות.

מאחר שככל שלקוח פוטנציאלי נחשף ליותר אפשרויות כך גדלה הסבירות שהוא ימצא משהו בדיוק לטעמו, הרי שמדובר ביתרון משמעותי שמגדיל את המכירות ומהווה הזדמנות להתרחבות עסקית של ממש מבלי להידרש להוצאות גבוהות מאוד.

הזדמנויות עסקיות בהקמת חנויות וירטואליות בזכות הגמישות

עוד יתרון שיוצר הזדמנויות עסקיות בהקמת חנויות וירטואליות הוא הגמישות הגבוהה: חנויות מקוונות מקנות לבעליהן את האפשרות לעצב אותן מחדש בקלות ובמהירות בהתאם לשינויים בטעמם של הלקוחות או טרנדים רחבי היקף בתחום בו הן פועלות, ובכך למתג את עצמן כמעודכנות ועל כן גם איכותיות. בעולם שבו לחווית הקנייה יש משקל נכבד בהחלטה האם לרכוש מוצר כזה או אחר או לא, לפעמים אף יותר מהמחיר והאיכות, הגמישות המקסימלית מייצרת לא מעט הזדמנויות עסקיות.

באופן טבעי על מנת לנצל יתרון זה יש להשקיע משאבים בעיצוב וביצירת חווית משתמש, ובפרט לשכור את שירותיה של חברה בעלת ניסיון נרחב בכל הקשור לתחום עיצוב חנות וירטואלית ולהבטחת שביעות רצונם של הגולשים השונים.

הצעות מפולחות ואטרקטיביות במיוחד

מרכיב חשוב נוסף שמייצר הזדמנויות עסקיות עבור חנויות וירטואליות הוא היכולת להציע לכל גולש הצעות מפולחות במיוחד עבורו ועל כן אטרקטיביות ובעלות סיכוי גבוה לשכנע אותו.

אמנם גם בחנויות “רגילות” ניתן – בעזרת אנשי מכירות מיומנים ומנוסים – להציע הצעות שכאלה, אולם גם אנשי המכירות חדי האבחנה ביותר לא משתווים לטכנולוגיות החדשניות ולשיטות איסוף המידע באינטרנט אודות כל גולש וגולש, ווליכולת לגבש הצעות שאי אפשר לסרב להן במהירות ובדייקנות מקסימלית.

אמנם הטמעת טכנולוגיות שכאלה בחנות מקוונת מחייבת השקעה מסוימת מצב בעל העסק, אולם בסופו של דבר כשמשווים אותה לעלות השכר של איש מכירות מנוסה, וכשמשקללים גם את ההכנסות שמניבות הטכנולוגיות לעומת אלה שמייצרים אנשי המכירות, מבינים מייד למה הקמת חנות וירטואלית מביאה להזדמנויות עסקיות חדשות ורווחיות במיוחד.