הדרך הנכונה לבניית חנויות אינטרנטיות לכלי עבודה

פעם ניתן היה לקנות כלי עבודה רק בחנויות מתמחות, שהחזיקו על המדפים את הכלים מהמותגים המובילים (לצד כלים מיצרנים פחות ידועים).

אבל כיום? האם חייבים להגיע פיזית לחנות שבה מוכרים מסורים, מקדחות, מברגות, בוקסות וכיוצא באלה? כאשר מחזורי המכירות של חנויות אינטרנטיות בכל התחומים הולכים ועולים, ברור שגם כלי עבודה ניתן למכור אונליין. אם יש לכם חנות ואתם רוצים לעסוק גם במכירה ווירטואלית, אם אתם רוצים להקים עסק ווירטואלי בלא שתהיו צריכים לשכור חנות, כדאי לכם לדעת איך עושים את זה נכון.

חנויות אינטרנטיות ללא ידע במחשבים

חנויות אינטרנטיות ללא ידע במחשבים

אם חשבתם שכדי למכור כלי עבודה בכל אותן חנויות אינטרנטיות מתקדמות צריכים להיות מומחים למחשבים, הרי שכיום זה ממש לא נכון.

כמעט כל אתר מכירות נחשב, שזוכה להצלחה בארץ או בעולם, לא נוצר באופן אישי על ידי היזם, בעל האתר. כיום, אתרים מקצועיים למכירה של כלי עבודה נוצרים בשיתוף חברות המתמחות בהקמת חנויות למכירות באינטרנט. חברות כאלה, כגון קונימבו, יודעות כיצד ליצור את הפלטפורמה הנכונה לצורך מכירות, ביחד עם מתן מענה לניהול פשוט ונוח של החנות, של המכירות, של הקשר עם הלקוחות ושל הסליקה הכספית.

שיתוף פעולה בשלב האפיון

כאשר פונים לחברה המתמחה בהקמת חנויות אונליין חשוב לשתף איתה פעולה כדי שהתוצאה תהיה הטובה ביותר.

שיתוף הפעולה מתחיל כאשר היזם פורס בפני נציג החברה לבניית החנות המקוונת את המטרות, החזון, ה"אני מאמין" בתחום מכירת כלי העבודה. במידה וקיימים מאפיינים כגון לוגו, במידה ויש במקביל גם חנות רגילה, כדאי שתהיה אחידות במסר, בעיצוב, כך שיתקיים שילוב בין שני ערוצי המכירה. אפיון של החנות לפני ההקמה הוא השלב החשוב ביותר שאחריו ניתן יהיה לבצע את הפעולות הטכניות שיאפשרו העלאת חנות מוגמרת.

עיצוב ופיתוח החנות האינטרנטית

לאחר אפיון האתר, לאחר שלחברה שמקימה חנויות מקוונות יש את הבסיס המתאים לעבודה, אפשר להמשיך. אתר מכירות באינטרנט מקבל עיצוב משלו, באופן שמוכח כיעיל לחיזוק מכירות מקוונות. לא מספיק שתהיה פלטפורמה למכירות, עם עיצוב משעמם או לא מושך.

העיצוב חייב להיות כזה שמעורר את הלקוח, שעוזר לו למצוא את המוצרים הנחוצים לו ושהופך את תהליך הרכישה של כל כלי העבודה לידידותי. החוויה שיקבל הלקוח שמחפש מסור או פטיש, מקדחה או מברגה, היא זו שתקבע האם הלקוח ירכוש או לא ירכוש. האם הלקוח יחזור פעם נוספת וימליץ לאחרים או יעזוב. מומחים לעיצוב אתרי מכירות, אם כן, מהווים גורם מפתח בכל עיצוב של חנות אונליין, שתמכור כלי עבודה מכל הסוגים.

עם סיום תכנון האתר מבחינת העיצוב, תעבור משימת בניית החנות לבעלי הידע הטכני בפיתוח אתרים. חברות להקמת חנויות מקוונות ואתרי מסחר באינטרנט מבצעות את הפיתוח באופן מקצועי, כך שהחנות תעבוד היטב בכל מכשירי הקצה ובכל הדפדפנים האפשריים. במהלך העבודה בודקים שהכל עובד כמו שצריך ולאחר מכן מחברים גם את מערכת הסליקה (לגביית תשלומים בכרטיסי אשראי).

מעלים את התכנים ומקדמים

כאשר התשתית הטכנולוגית מושלמת, מטעינים אל החנות את כל סוגי כלי העבודה שמתכוונים למכור – מעלים תמונות אטרקטיביות, פירוט לגבי כל מוצר ומוצר ומבצעים קידום דרך גוגל, בפייסבוק ובכל יתר הרשתות החברתיות. שמים כמובן מיקוד בקהילת הלקוחות הפוטנציאליים – בעלי מקצוע כגון נגרים, חשמלאים, שרברבים, קבלנים.

מבצעים קידום גם בקרב אנשים פרטיים שאוהבים לבצע שיפוצים ותיקונים. יש לציין שבחנות כלי עבודה מוצלחת יקבל בעל החנות מערכת יעילה לניהול, לעדכון ולתפעול. זו המערכת שמקבלת הזמנות מלקוחות ושדרכה קולטים תשלומים ומעדכנים את המכירות.