עיצוב דף בית בחנות וירטואלית

עיצוב דף הבית בחנות וירטואלית


חנות וירטואלית מאפשרת לכם למכור מוצרים לקהל יעד מגוון, ללא תלות בשעות הפעילות של העסק, וללא מגבלות כמו אזור גיאוגרפי וכדומה. עסקים רבים מקימים חנויות וירטואליות כדי להגדיל את מכירות העסק, לשפר רווחיות, לחזק את המותג ולזכות בחשיפה גבוהה. הקמת חנות אינטרנטית באמצעות המערכת הטכנולוגית המתקדמת של קונימבו מקנה לכם יתרונות רבים, תהליך הקמת האתר כולל גם עיצוב מרהיב ומקורי של דף הבית ודפי המוצרים, בדגש על חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר, התאמה מלאה לצרכי הלקוח ומאפייני העסק וקריאטיביות יוצאת דופן.

עיצוב דף הבית בחנות אינטרנטית

שלבים הכרחיים בהקמת חנות וירטואלית לעסק שלכם


הקמת חנות מקוונת במערכת קונימבו כרוכה במספר שלבים עיקריים, החל משלב האפיון, דרך עיצוב האתר וכלה בפיתוח האתר, חיבורו למערכת סליקת כרטיסי אשראי והעלאתו לרשת. שלב העיצוב הוא קריטי להצלחת החנות הווירטואלית, עיצוב מוצלח משפר משמעותית את חוויית הקניות של הגולש ומאפשר לממשאת הפוטנציאל העסקי של החנות הווירטואלית.


בשלב העיצוב נפגש הלקוח עם צוות מחלקת הגרפיקה וזוכה לליווי צמוד של אחת הגרפיקאיות המוכשרות והיצירתיות. יחד עם הלקוח מגבשים אסטרטגיה מנצחת לעיצוב דף הבית ודפי המוצרים בחנות הווירטואלית, כאשרה עיצוב מותאם למאפייני המותג, גווני הלוגו של החברה, מסרים שיווקיים שיש להעביר וסוג המוצרים, כמו גם מאפייני קהל היעד אליו פונים.


במחלקת הגרפיקה מכינים סקיצה ראשונית עבור הלקוח, ולאחר מקצה שיפורים ואישור הלקוח, מעצבים את דף הבית, כאשר ברוב המקרים נהוג לבחור עיצוב “מוכר” עם תמונות של מוצרים מובילים. עם זאת, חשוב להימנע משכפול מידע בין דפי האתר, לכן יש לוודא כי מחלקת העיצוב מוסיפה תוכן ייחודי ומקורי לדף הבית, ללא חזרה על טקסטים דומים בדפי המוצר. כמו כן, חשוב לדעת כי בחירת תבנית הכוללת תמונות של החברה ו/או מוצריה עלולה להיות עמוסה ויזואלית, מעבר לכך זמן הטעינה יהיה גדול יותר בגלל משקל התמונות. מומלץ להימנע מאנימציות כבדות ומקבצי פלאש העשויים להאט את קצב טעינת האתר ולפגום בחוויית המשתמש.


כדאי לדעת כי מעצבים גרפיים מציעים ללקוח שתי אפשרויות עיקריות לעיצוב האתר, בחירת תבנית מוכנה המתאימה למספר רב של אתרים וחנויות וירטואליות, או בחירה של עיצוב בהתאמה אישית. ברוב המקרים ניתן להסתפק בתבנית מוכנה, כך חוסכים עלויות ומקצרים את זמן הקמת האתר, אך ישנם מקרים בהם כדאי להשקיע יותר משאבים בעיצוב, זו השקעה חד פעמית, כך ניתן לחזק את המותג, ליצור בידול מהמתחרים ולספק לגולשים חוויית משתמש ייחודית ומלהיבה.


עיצוב אתר רספונסיבי


רוב הגולשים יגיעו לחנות האינטרנטית שלכם באמצעות הסמארטפון, אין לשכוח נקודה זו, לכן חשוב לבחור עיצוב ויזואלי יחסית פשוט וקליל, כך נמנעים מעומס ויזואלי והאתר עולה מהר יותר במובייל. רוב הישראלים משתמשים כיום בנייד שלהם כדי לגלוש באינטרנט, לרכוש מוצרים, לברר מידע, לקרוא ועוד. לכן, כדאי לבחור תבנית עיצוב יחסית פשוטה בהתאמה לגווני הלוגו והמותג, ניתן לבחור תבנית מוכנה מראש כדי להוזיל עלויות או להשקיע בעיצוב מקורי וייחודי.


ראוי לציין כי הקמת חנות וירטואלית במערכת המתקדמת של קונימבו כוללת התאמה למובייל, כלומר אתם זוכים לאתר רספונסיבי מושקע ואיכותי המתאים למגוון רחב של מסכים ולכל המכשירים מהם הגולש מגיע לחנות המקוונת שלכם. זהו יתרון חשוב, במיוחד כיום כאשר למעלה מ-60% מהגולשים מגיעים לאתר דרך המובייל שלהם. עם זאת, כדי לשדרג את חווית הגלישה באתר ועל מנת להבטיח זמן טעינה קצר ככל הניתן, כדאי להסיר מעיצוב דף הבית תמונות כבדות ועיצובים מורכבים מדי.


דגשים לבחירת עיצוב לחנות וירטואלית


הקמת חנות וירטואלית נועדה בראש ובראשונה ליצירת רווחים עבור העסק, לצורכי מיתוג ולחשיפה גבוהה באינטרנט. יש לספק לגולשים המבקרים באתר חוויה ייחודית וידידותית, באמצעות עיצוב נכון ניתן לשפר משמעותית את המכירות באתר, להעביר מסרים שיווקיים ביעילות ולהניע את הגולשים לקנות בחנות הווירטואלית.


יש להתאים את עיצוב דף הבית ושאר הדפים באתר למאפייני החברה וקהל היעד, אין להעמיס בגירויים ויזואליים וכדאי להקפיד על עיצב קליל אך אלגנטי, כך עיקר הפוקוס של המבקרים באתר יופנה למוצרים ולא לעיצוב מסביב. חשוב לבחור בגוונים המשקפים את ערכי וחזון המותג, לצבעים יש השפעה ישירה על הגולשים, לכן לעסק המוכר מוצרי יוקרה כדאי לבחור גוונים בהירים יחסית, בעוד עסק צעיר המוכר גאדג’טים ודברים מדליקים יכול לבחור גוונים נועזים יותר.