אתרי קניות אונליין, העתיד כבר כאן, והוא נשען על חוויית משתמש

מי זוכר כיום את הימים, שבהם אנשים חששו לבצע קניות באינטרנט? כיום, נדמה כאילו הימים שבהם טרם היו בנמצא מערכות חכמות לאבטחת קניות אונליין היו רחוקים מאוד.

למעשה, לא רק בזכות ההתקדמות העצומה באבטחת אתרי קניות וביצוע רכישות מאובטחות עשו אתרי קניות אונליין את הקפיצה הגדולה שלהם.

מלבד זאת, אותם אתרי קניות וחנויות מקוונות הפכו והופכים מוצלחים יותר ויותר גם בזכות עיצוב מרהיב וגם בזכות היכולת לשפר עד מאוד חוויית המשתמש.

מומחים לפעילות שיווקית מקוונת וכן חברות המקימות ממשקי מכירות אונליין יודעים לומר כי ללא ספק, גם המכירות העצומות שמתבצעות כיום דרך הרשת אינן סוף פסוק.

העתיד צפוי להמשיך את המהפכה, כאשר יותר מוצרים יהיו זמינים ויותר גולשים יחושו בנוח לבצע את הקניות באופן כל כך קל ופשוט.

אתר קניות אונליין – קל להיכנס ולא רוצים לצאת

באיזה אופן ניתן לצפות לשיפור חוויית המשתמש באתרי הקניות המובילים? לשאלה הפשוטה הזאת אין תשובה אחת.

יש כמה וכמה תשובות טובות. אתרי קניות אונליין שרוצים להצליח כיום וגם בעתיד חייבים להיות מושכים מאוד, כאלה שתופסים את תשומת הלב של הגולש כבר במבט ראשון.

אפילו חנות שתציע את מגוון המוצרים הרחב ביותר ותספק גם שירות לקוחות יעיל לא תוכל להצליח במידה ודף הבית או כל אחד ואחד מדפי הנחיתה ודפי המוצרים המובילים לא יהיו מעוצבים באופן מושלם.

איך יודעים שמגיעים לעיצוב החנות המושלם, עיצוב וויזואלי אידיאלי? מודדים זאת באמצעות אחוז הגולשים שמגיעים לחנות הוירטואלית ואשר לא ממהרים לעזוב.

ההבדל בין חנויות טובות, שמעניקות חוויית משתמש כבר מהרגע הראשון, לבין חנות שלא מצליחות בכך פשוט.

גולש שעוזב תוך מספר שניות לא התרשם לטובה. גולש שהמשיך לשוטט בחנות, לעבור בין המדפים הווירטואליים, לבחון מוצרים ומבצעים שונים בעצם אומר לבעלי האתר שהוא שבע רצון מחוויית המשתמש.

אתר קניות אונליין

 

לא הולכים לאיבוד

לא ניתן למצוא כיום אף אתר מכירות באינטרנט שיהיה ראוי לשמו ואשר לא יהיה בו מגוון רחב למדי של מוצרים. לפעמים המוצרים יהיו מתחום האלקטרוניקה. לפעמים יהיה מדובר במוצרים לבית.

בהחלט יתכן שיהיה זה אתר חנות שמוכר תוספי תזונה, ויטמינים או אולי אופניים.

על כל פנים, חוויית המשתמש בכל אתר שרוצה להיות חלק ממהפכת העתיד היא למנוע מצב שבו הלקוח הולך לאיבוד. זהו חלק משמעותי מכל חוויית משתמש ומסתבר שלא כל חנות יודעת לעשות את זה היטב.

מהי בצעם המשמעות “למנוע מהלקוח ללכת לאיבוד?” משמעות הדבר היא שתוך כדי עיצוב החנות או הוספת מוצרים חדשים מעניקים ללקוח את כל הדרכים שיאפשרו לו התמצאות קלה, פשוטה, נוחה לכל מה שיכול לעניין אותו.

לא משנה באיזה מקום באתר הלקוח נמצא ברגע נתון, חשוב שהוא יוכל להגיע ללא כל קושי לקטגוריה שיכולה לעניין אותו. חשוב שהלקוח יוכל ללא כל קושי ובלי להסתבך לבצע חיפוש לפי יצרנים, לפי סוגי מוצרים וכן גם לפי מחירים או לפי תקציב.

מידע רלוונטי – מוסיף המון

איזה רובד נוסף חייב להתקיים כאשר רוצים להציג חזות מקצועית באמת, טובה וידידותית למשתמש? ללא ספק, חנויות אונליין שרוצות להציע ללקוח חוויית משתמש מושלמת צריכות לשאול את עצמן אילו נתונים ואילו מאפיינים של כל מוצר ומוצר יכולים לעניין את הלקוח.

אם מדובר בחנות בגדים, חשוב לפרט לגבי כל בגד היבטים כגון המידות הזמינות, מידע לגבי צבעים אפשריים, לגבי סוגי הבד והאריגים וכן כל מידע חשוב אחר.

אם מדובר בחנות שמוכרת טלפונים סלולריים, מידע רלוונטי ובעל משמעות יהיה לא רק המחיר אלא גם כל היכולות של הטלפון, המפרט הטכני.

חשוב שהמידע יוצג ללקוח באופן מאיר עיניים, באופן ברור ואם אפשר – גם תמציתי יחסית.

פירוט ניכר יותר יוכל לבוא במסגרת מידע נוסף, בחלק שמוקצה למאמרים, למשל.

לקוח מתעניין – לקוח מרוצה

בעליה של רשת חנויות אינטרנטיות ולמעשה הבעלים אפילו של חנות אחת, לעולם לא יוכל לספק את כל המידע שיוכל לעניין את הלקוח והרוכש הפוטנציאלי. האם זאת אומרת שלא ניתן אף פעם לשאוף לחוויית משתמש טובה יותר? נהפוך הוא.

לקוח שמתעניין, לקוח שיקבל את המענה המתאים לשאלותיו הוא גם לקוח מרוצה וגדולים הסיכויים שישלים את ביצוע הרכישה אם יימצא המוצר המתאים לו.

חנויות ראויות וטובות מזמינות כיום את הלקוח לשאול שאלות באמצעות ממשק המוטמע באתר.

באתר קניות און ליין שהוא לא רק טוב, אלא גם מצוין, חוויית הלקוח נגזרת מהאופן שבו הוא שולח שאלה ומקבל את התשובה.

ניתן להטמיע מערכת באתר לשליחת שאלות גם בדפי המוצר עצמם.

לצפות את הלקוח ולקלוע לטעמו

איך ניתן לשאוף לשפר אפילו יותר את חווית המשתמש, מעל ומעבר? מה שצריך לעשות זה לצפות את הלקוח ולקלוע לטעמו ולצרכיו.

נסביר למה הכוונה – אם יש לכם חנות אינטרנטית לעיצוב הבית ואתם מציעים מוצר כגון גוף תאורה מיוחד למטבח, סביר מאוד להניח שאותו הלקוח יתעניין גם במוצרים כגון גופי תאורה לסלון או פתרונות עיצוב נוספים למטבח.

מוצרים כאלה יוצעו ללקוח בגישה מהירה, על סמך האופן שבו הוא גולש באתר.

כמעט מיותר גם להוסיף שחוויית משתמש תישען גם על שפע של תמונות ברורות, של כל המוצרים, ברזולוציה מעולה וכן ממשק תשלום ברור, מאובטח וידידותי.